Inte godis, eller?

Lunchdessert på Brasserie Tures i Gallerian
Foto: privat

Sedan i augusti har maken och jag inte ätit godis. Det blir så mycket av den varan under sommaren att vi blir alldeles sockerberoende och måste avgifta oss de andra månaderna på året. I början är sötsuget enormt och jag tänker på godis för det mesta. Efter ett tag avtar det värsta och nu är det inte så ofta jag går omkring och är godissugen. Varje måndag på jobbet får vi lösgodis på ett av våra möten och jag har varit ståndaktig nog att inte smaka en enda gång. Däremot har jag och maken lite suddigar regler vad gäller desserter. Lite gott måste vi få unna oss och om vi är på middag och t.ex. blir bjudna på Betsy Sandbergs hemmagjorda praliner klassar vi det snabbt som dessert. Nu har jag även börjat tulla lite på reglerna när jag går till Brasserie Tures i Gallerian och äter lunch. Där finns det nämligen ett dessertbord med både godis (skumsvampar, kokosprickar och små chokladprickar i mörk choklad), bär och någon form av stabbigare vaniljkräm. Jag brukar börja med att ta lite kräm som jag toppar med bär och sedan strör jag över de små chokladprickarna. Helt klart en dessert enligt mig och inte godis. Jag är inte riktigt säker på att maken håller med men en gång i veckan eller mer sällan kan det ju faktiskt vara helt ok.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0