Shopping Molo, Kik Kid, Rockefella m.m

Idag skickade jag iväg maken för att ta en titt på utförsäljningen som Babyshop hade här på Lidingö. De ska tydligen göra om sina lokaler och reade därför ut sitt sortiment. När jag gick i morse frågade maken hur mycket han fick handla för. Det är inte en speciellt bra fråga att ställa till någon som älskar att shoppa. The sky is the limit, baby blev mitt svar när jag gick ut genom dörren. Döm om min förvåning när han handlade för 1400 kr. Pyret håller på att växa ur sina 98 kläder och Lillebror sina 86 kläder och maken köpte därför några uppsättningar i större storlekar.

Han gjorde det riktigt bra men några av kläderna var jag inte jättenöjd med. Den lila klänningen och tröjan från Molo ser redan ut att vara urtvättade och kanterna vid armarna och halsen är jättekonstiga. Det ser ut som om kantbanden är felsydda och har vridit sig. Det blir en massa veck ungefär som man kan få när man stryker fel. Tyvärr är det nog så det ska se ut. Klänningen är dessutom rektangulär på tvären under midjan vilket gör att den är lång på sidorna och kort fram och bak. Inte snyggt alls. Dessutom köpte han en grön tröja från Mini A Ture som måste vara för anorektiska bebisar (om sådana fanns). Den är sjukt trång och Lillebror kommer aldrig att få den på sig utan att sömmarna spricker. Lite synd att maken inte köpte någonting från Paul Frank då det tydligen fanns en del saker från det märket. Jag måste i alla fall säga att 1400 kr för allt detta som han köpte är riktigt bra.

Shopping Molo, Kik Kid, Rockefella, Mini A Ture, Ej Sikke Lej
Till Pyret: Lila tröja från Molo och en med ugglor från Ej Sikke Lej.

Shopping Molo, Kik Kid, Rockefella, Mini A Ture, Ej Sikke Lej
Till Pyret: Klänning från Molo, Tights från Rockefella och byxor från Kik Kid.

Shopping Molo, Kik Kid, Rockefella, Mini A Ture, Ej Sikke Lej
Till Lillebror: Tröja från Mini A Ture, kortärmad tröja från Amplified, byxor från Rockefella och tröja från Imps&Elfs.

Foton: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0