Pyret börjar bli stor

Snart fyller Pyret 4 år och hon har blivit så "stor". Nu vill hon leka tillsammans med andra istället för själv och hon vill gärna gestalta olika figurer. Antingen ska vi vara pirater som seglar på havet eller så är det mamma, pappa och barn som gäller. Lillebror är mest i vägen enligt henne men när vi leker pirater får han vara med och då har han rollen av en liten val. Det hon tycker allra mest om är att måla. Jag får säkert tio teckningar om dagen som hon gjort på dagis. På bilden nedan har hon ritat hela familjen. Det är jag som har lila hår och maken som har blått hår. Lillebror sitter i mitten med rött hår och Pyret är längst till höger med rosa hår. Jag som var orolig för att hon inte skulle kunnar rita en huvudfoting på 4-års kontrollen men jag tror att det kommer att gå som en dans.

Pyrets teckning

Fika med Hello Kitty

Lek med Duplo lego

Foton: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0