Glöggmuggar från Mateus

Nej, egentligen är det espressokoppar men jag tycker att de skulle fungera utmärkt som glöggmuggar. Speciellt de röda skulle vara perfekt. Vi har alltid glöggfika i december men i år får vi nöja oss med våra vanliga glöggkoppar. Jag har redan börjat fundera ut en massa smaskiga bakverk som ska serveras. Jag ska inte avslöja för mycket för de som är bjudna men för första gången ska jag göra biscotti med saffranssmak och givetvis vår traditionella saffranskaka med mandelmassa som ser ut som en butterkaka. Några härliga macarons kan nog också finnas på kakfaten. Tänk att det redan börjar närma sig 1:a advent.

Mateus espressokopp eller varför inte glöggmugg
Bild: www.lannamobler.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0