Danskläder till showen

På lördag är det dags för Pyret och hennes danskompisar att ha en show för alla föräldrar. Tyvärr är det bestämt att barnen ska se ut som björnar. Hej och hå. Hur sjutton lyckas man med det? Nu sitter säkert min mamma och säger -Jag har ju sagt att du ska ha en symaskin.

Jag kan säga att alla symaskiner i världen skulle inte hjälpa då jag är helt hopplös på att sy saker. Alternativet är helt klart att köpa någonting. Hela Stockholm har genomsökts för att hitta ett diadem med björnöron men det var helt hopplöst. Det finns allt från grisöron till tigeröron men absolut inte några björnöron. Idag fick jag lite panik och begav mig till Zara på lunchen för att försöka hitta någonting att klä på Pyret. Det blev en brun tyllkjol med guldglitter och en inte allt för fin överdel men det är verkligen hopplöst att hitta någonting fint som är brunt och som inte är pepparkakskläder till lucia.

Jag kan ge mig attan på att Pyret ändå kommer att bojkotta hela dansen och sitta på sidan om och sura. Vi tränade på dansen en gång igår och då var hon sur och talade om att -Ballerinor dansar inte så mamma. Hon vill helst dansa balett men att sätta henne i skola på Balettakademien när hon är 3-år tycker jag är lite överkurs.

Danskläder till dansuppvisning
Foto: Privat



Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, har samma dilemma här. Genomsnittligt hela Örebro inkl gallerian utanför stan utan resultat. Hittade en tröja med en isbjörn på och den fick det bli...

2014-11-29 @ 08:35:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0