Frozzypack matlåda

Nu är det verkligen picknicktider här hemma. Varje dag efter dagis är det picknick i parken med mellis och smoothie. Om Pyret fick välja skulle hon inte göra någonting annat på dagarna än att ha just picknick. Däremot tycker jag att maten alltid måste anpassas med tanke på att allt inte mår så bra av att vara ute i solen. Nu har jag hittat denna matlåda från Frozzypack som bevarar maten sval. I locket finns en giftfri kylbevarande gelé som ser till att maten hålls sval. Locket måste ligga i frysen innan det sätts på lådan och då ska maten hållas kyld i upp till 7 timmar. Ett stort plus tycker jag även är att det går att både micra och diska lådan i diskmaskin. Locket kan däremot inte stoppas i micron men det har jag heller inget behov av. Då vi är fyra i familjen kan alla få var sin färg på locket och detta kommer att bli en riktig hit. Jag vet redan vem som kommer att lägga beslag på den rosa färgen.

Frozzypack matlåda som håller maten kyld upp till 7 timmar
Frozzypack matlåda som håller maten kyld upp till 7 timmar


Bilder: www.mikadesign.se

Kommentarer
Postat av: Madelene Limé

Hej Lidingömamman, är också lidingömamma och jobbar med giftfria leksaker. Kontakta mig om du vill samarbeta.

2011-05-13 @ 11:39:33
URL: http://www.ekoleko.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0