Åre drickchoklad

Vart tog våren (sommaren) vägen? Jag har blivit bortskämd med fint och varmt väder fram till igår. Maken och jag gick med barnen till lekparken och det var verkligen svinkallt. Efter det gick vi hem och drack varm choklad. Normalt brukar vi använda O´boy (den mörka varianten med mindre socker) men vi har fått en annan lite lyxigare variant i present. Det är nämligen Åre drickchoklad. Den kommer i en snygg förpackning och det smakar chokladkaka om chokladen. För min del är smaken lite mesig men helt ok. Drickchokladen finns även som mörk choklad och det tror jag nog skulle passa mig lite bättre. Det är riktigt smart av Åre Chokladfabrik att komma på denna produkt då chokladen är spill från deras chokladtillverkning. Det betyder att det är små bitar av choklad som läggs i den varma mjölken.

Åre drickchoklad. Ljus choklad som blandas med varm mjölk

Åre drickchoklad. Ljus choklad som blandas med varm mjölkÅre drickchoklad. Ljus choklad som blandas med varm mjölk

Foton: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0