Virkad jordgubbe

När jag skulle sätta igång med min virkning började jag skratta för mig själv. Jag visste inte ens hur jag skulle hitta änden på nystanet. Jag har inte försökt mig på virkning sedan syslöjden i lågstadiet. När jag väl fått ordning på garnet insåg jag att jag inte har en aning om vad luftmaskor, smygmaskor och fastmaskor är. Tack och lov för internet för där hittade jag denna kanonsida Drops Design där allt som behövs för att komma igång finns. Nu har jag äntligen blivit klar med min jordgubbe. Den ska Pyret ha i sitt kök när hon leker och nu ska jag bara göra fem till jordgubbar, ballerinakex, oriokex, en princesstårta, en tårtbit, munkar med rosa frosting, kanelbullar och om jag orkar några cornettoglassar med jordgubbssylt. Jag har att göra men det går fortare och fortare för varje gång.

Här hemma är det för tillfället rena rama sjukstugan. Förra veckan hade Pyret influensan och nu har både hon och lillebror åkt på kräksjukan. Ingen höjdare. Däremot måste jag säga att jag fick lite hopp om att våren kanske kan komma i år också. Jag gick till apoteket på eftermiddagen för att hämta ut medicin till barnen och solen sken och det droppade från taken. På de plogade gångvägarna var det helt torrt och det kändes härligt.

Virkad jordgubbe

Virkad jordgubbe

Foton: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0