Det ni inte visste om mig...

Hos Ett stenkast från fyndet såg jag en rolig enkät som hon svarat på. Jag hakar på och berättar lite om mig själv också.

Skor: Gärna höga klackar både på skor och stövlar. Dessvärre fungerar det inte så bra på vintern eller när jag bär omkring på lillebror och leker med barnen. Det får bli klackar igen när jag börjar jobba. Jag älskar skor men har ingenstans att ha dem. Det dyker konstant upp några som jag inte visste att jag hade. Om jag fick lite ordning på dem skulle jag nog använda dem mer.

Sneakers: Har bara två par trots att jag tycker att de är de mest användbara skorna. Tycker mycket om vita lädersneakers och har just nu ett par Nike i basketmodell. Det andra paret är från GANT och går i brunt. Då vi har bokat en resa till USA i sommar kommer jag att köpa hem några Converse.

Jeans: Älskar Lee jeans. Sist köpte jag 3st på samma gång.

T-shirt: Är ingen fan av t-shirts men min favvis av dem jag har är min svarta från Tiger.

Underkläder: Björn Borg och Calvin Klein. Ska köpa fler Calvin i USA.

Väska: Endast läderväskor i flera olika färger. Oj, kom på att jag har en i läder och tyg från Hugo Boss. Jag tycker att det är värt att lägga lite extra pengar på läder då de håller under en lång tid. Jag kan aldrig ha för många väskor. Fler får gärna flytta in.

Plånbok: En svart i läder från Kenneth Cole. Tyvärr håller den på att falla i bitar och en ny ska köpas i USA.

Solglasögon: Köpte ett dyrt par för några år sedan som jag körde över med barnvagnen. Köper nu billiga på Åhléns varje sommar då de endast överlever en säsong.

Klocka: En Certina som jag fått av maken.

Smycken: Älskar min vigselring i vitguld och diamanter. Aldrig rött guld bara silver och vitguld.

Tv: En 47-tums på vardagsrumsväggen och en tjocktv i lillebrors rum som ska slängas.

Mobiltelefon: En ursusel Aino från Ericsson. Ganska ny men fungerar inte som den ska.

Dator: En bärbar ASUS och en Apple iMac. Maken vill köpa en iPad i USA men jag är inte så sugen.

Lotion:
Från Body Shop med doft av kokos.

Deodorant:
Adidas for women.

Schampoo/Balsam: Bed Head.

Tandkräm:
Colgate.

Tvål: Eucerin från apoteket i duschen och Palmolive med honung och mjölk på handfatet.

Parfym: Har inte använt någon på länge.

Mineralvatten: Vår Sodastream som får jobba hårt här hemma.

Vin: Helst vitt men även rött slinker ner ibland.

Drink: Allt som är fruktigt.

Bröd: När det gäller mjukt bröd vill jag ha dagsfärskt annars får det vara knäckebröd eller bake-up.

Mat: Älskar god mat. Är galen i kokböcker och har mängder av dem här hemma. Tycker mycket om att laga mat men älskar att gå ut och äta. När jag ska gå på en restaurang kollar jag av deras meny i förväg och gottar mig i vad jag kommer att få när vi väl är på plats.

Glass: Älskar kulglassen i Finland. Tycker inte om vaniljglass.

Godis:
Maken och jag äter inte godis. Visst, det är en sanning med modifikation. Vi äter det som klassas som dessert. Vi brukar tillsammans med kompisar tyvärr klassa en hel del som dessert när vi äter middagar tillsammans. Då brukar det ibland slinka ner en och annan handgjod pralin från Betsy Sandberg.

Säng: En underbar 180 säng från Kungsängen.

Magasin:
Prenumererar på Plaza Interiör, Laga Lätt och Plaza Kvinna.



Här kommer en liten tjuvtitt på några skor som väntar på isfria trottoarer.

Svarta högklackade skor från Tiger Bruna läderskor med kilklack från Rizzo

Cremfärgade skor från Franco Ferrara Högklackade festskor inköpta i Italien

Foto: Privata



Kommentarer
Postat av: Ett stenkast från Fyndet

Kul att du hakade på!



Jag är oxå sugen på att köpa en iPad när jag åker till NY i vår. Får se hur det blir med den saken.



Måste oxå passa på att uppgradera på väskfronten - vinterns svarta passar inte när våren kommer, tycker jag.

2011-03-14 @ 13:55:14
URL: http://alacs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0