Inredningsarkitekt

I veckan träffade jag på en inredningsarkitekt som jag tidigare har träffat i några andra sammanhang och som jag brukar hälsa på när vi möts ute på gatan. Jag har fått reda på att hon designat ett kök till en person i vårt hus och jag undrade om hon skulle vara intresserad av att rita vårt nya badrum. Det är nämligen så att vårt badrum är väldigt litet och då vi nu är fyra i familjen får vi helt enkelt inte plats. Tyvärr finns det inte möjlighet att bygga ett till men då vi har två hallar och badrummet ligger vägg i vägg med den lilla hallen tänkte vi ta bort hallen och göra ett större badrum. Dessutom måste vi hitta lite smarta lösningar för att få in allt som vi vill i badrummet. Jag vill ha ett bubbelbadkar och massor med förvaring utan att det ser för stökigt ut. Rena och enkla linjer är min melodi. Vem kan vara bättre på att komma på alla smarta ideér om inte en inredningsarkitekt. Hon ville gärna göra en ritning till oss och vi började även prata om resten av lägenheten. Jag tycker att jag och maken köper fina inredningssaker men har svårt att få ihop en helhet. Vi pratade lite löst om att hon ska göra några ritningar på hur det skulle kunna se ut i några rum och sedan är det upp till oss att fixa till dem med det som behövs. Visst hade det varit toppen att tala om för henne att hon får rita och få godkänt av oss och sedan inreda allt men den budgeten har vi absolut inte. Vem skulle inte vilja ha ett hem som nedan?

Sköna Hem

Sköna Hem

Bilder: www.skonahem.com




Kommentarer
Postat av: Jessica - tryck ett peacemärke på valfri textil

Ja det låter onekligen bekvämt att anlita en inredningsarkitekt :-)

2011-04-03 @ 12:42:37
URL: http://bymombloggen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0