Harmony 900 fjärrkontroll

Jag har tidigare visat hur vansinnigt många fjärrkontroller vi har här hemma. En till varje apparat och då har vi en tv, förstärkare, PS3:a och en HD-box. Sedan har vi lite andra saker som jag inte har en aning om vad vi har dem till men min man älskar allt som har med IT att göra. I julklapp fick maken ett fjärrkontroll från Logitech som heter Harmony One. Den gick loss på 1499kr och jag tyckte nog att det var lite väl mycket för en fjärrkontroll. Däremot var det nästan värt det för att slippa alla andra kontroller och endast ha en. Tyvärr visade det sig att den inte fungerade med vår PS3:a. Därför bytte maken ut den mot nästa variant som heter Harmony 900. Den är verkligen svindyr men den fungerar med alla våra apparater plus att signalen går genom skåpdörrar vilket gör att vi kan ha allt instängt i skåp och då kommer lillebror inte åt dem. Jag trodde att allt var klart när vi fick hem den nya kontrollen men det måste tydligen köpas till några sensorer som ska sättas på alla apparater som ska synkas med fjärren. Nu fungerar allt och jag måste säga att fjärren är toppen. Den är hur enkel som helst att använda och det finns en pekskärm där det går att ändra från exempelvis PS3:an till HD-boxen. Nu kan alla andra kontroller läggas ner i källaren. Hurra!!!!!

Harmony 900 fjärrkontroll

Foto: Privat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0