Framme i USA

Nu är vi här i Kalifornien. Resan var lång men det gick bra. Jag måste säga att KLM var riktigt bra att flyga med. Resan från Amsterdam tog 11 timmar och personalen på planet var verkligen toppen. Vi fick platserna precis bakom väggen mot 1:a klass. Det kallas för Economy Comfort och kostar normalt lite mer men då vi skulle kunna hänga upp lillebrors "bassinet" (en liten sovkorg som hängs på väggen) fick vi platserna ändå. Benutrymmet fram till väggen var säkert 70cm och på golvet kunde Pyret sova och vi kunde verkligen sträcka på benen. Någonting roligt som jag såg när vi taxade ut från Schipol var att på dataskärmen som visas i kabinen gick det att se hur högt över havet vi var. När det stod -10 meter undrade jag om mätaren var trasig. Sedan kom jag på att hela Holland i stort sett ligger under havsnivå. Inte konstigt då att mätaren visade på -10 meter. När jag sedan tittade på raderna i planet såg jag att det inte fanns någon rad nummer 13. Jag har aldrig tänkt på det tidigare men någon är uppenbarligen lite vidskeplig.

Som sagt allt gick kanon till dess vi kom till flygplatsen i San Francisco. Som vanligt tog det en himlans tid att gå igenom passkontrollen. Det gjorde inte saken lättare av att vi bar på två supertrötta barn som då varit igång i 20 timmar. När vi sedan skulle hämta bagaget visade det sig att ett bagage av sex var borta. Det var bara att ställa sig i kön tiil förlorat baggage och efter en timme hade vi gjort en anmälan. Sedan var det strul med barnstolarna hos Avis. Fyra timmar efter att vi lämnat flygplanet kunde vi lämna själva flygplatsen. SUCK! Sedan åkte vi raka spåret till svägerskan och hennes familj och jag kan tala om att det blev en tidig kväll för oss sverigeresenärer.

Tyvärr har vädret inte visat sig från den ljusa sidan men vi hoppas att det ska ändra sig. Vi ska ju trots allt vara här i några veckor. Det sköna är att vi kommer att ha några boende hos oss medan vi är borta och det känns skönt att veta att några ser till att allt är bra där hemma.

Allt är verkligen BIG IN AMERICA. Kolla bara hyrbilen som vi hämtade ut. Den har sju sittplatser.

Ford Explorer hyrbil

Bild: Privat



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0