Bröllopsdag

Vi startade tidigt imorse med att åka till The Folsom City Zoo Sanctuary. Alla djur har kommit till djurparken då de av någon anledning inte klarat sig i deras naturliga omgivningar. Pyret ville snabbt gå igenom och titta på alla djur för hon längtade mest efter att få åka det lilla tåget. Det är ett miniånglok som drar några söta små vagnar. Efter en liten åktur gick vi till en kanonbra lekplats som låg utanför djurparken. Den var verkligen toppen men då det var 30 grader i skuggan stod vi inte ut hur länge som helst utan begav oss efter en stund hemmåt.

Folsom City Zoo Sanctuary

Folsom City Zoo Sanctuary

Folsom City Zoo Sanctuary

Folsom City Zoo Sanctuary

Väl hemma blev det lunch och sedan tog vi golfbilen till poolen. Det var riktigt skönt att få svalka sig efter en dag ute i solen. Både Pyret och lillebror trivdes som fiskar i vattnet. Pyret är fortfarande lite smårädd när hon inte bottnar trots att vi håller i henne och hon har både armpuffar och badring. Lillebror däremot älskar sin badring och sparkar med benen så att han får vatten i ansiktet.

För att fira vår bröllopsdag åkte vi till Sizzler för att äta middag. Det är långt ifrån någon romantisk middag på tu man hand som vi brukade ha förr i tiden innan barnen kom men vi sa att detta är "as good as it gets". I alla fall till dess barnen har blivit lite större eller när vi skaffar barnvakt vilket är lite svårt nu när svägerskan och hennes familj har åkt hem till sverige för att hälsa på. Gott var det i alla fall. Det  är helt sjukt vad billigt det går att äta här i USA om man går på en restaurang som inte är av den finare sorten. Sizzler har en fantastisk salladsbuffé där det även ingår dessert. Allt detta kostar 10 dollar men man kan även välja menyer för 10 dollar och då ingår även salladsbordet. Jag beställde friterade scampi med bakadpotatis och salladsbordet för 10 dollar. Pyret och jag beställde även var sin jordubbsmilkshake och det var den godaste milkshake jag drukit i hela mitt liv. SMASK! När vi gick därifrån var jag så mätt att jag nästan trodde att jag skulle kräkas.

Middag på Sizzler´s

Foton: Privata



Kommentarer
Postat av: E

Grattis på bröllopsdagen (i efterskott?) Skönt att solen kom till slut. Ha det bäst!!

2011-06-10 @ 10:59:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0