Fixardag och Noblesse Biscotti Crisp

Igår hade vi förväntat oss regn och dåligt väder men istället var det kvavt och riktigt varmt. Det hade däremot behövts en regnskur för att rensa upp och få det att kännas lite mer fräscht. Maken och min pappa var iväg på gården för att fixa lite i stora huset. Det behöver renoveras en del men det är mest ytskikt som behöver göras om. Denna gång är det vardagsrummet och tvrummet som står på agendan. Vi kommer inte hinna göra så mycket innan vi åker hem men en del blir det i alla fall. Igår rev de ner elledningarna i båda rummen, tog bort listerna mot taket och reglade i taket. I morgon ska elektrikern komma hit och dra nya ledningar. Sedan ska det nya taket upp vilket vi borde hinna med innan vi åker hem. Nästa gång vi åker upp är det dags att sätta upp tunna gipsskivor på väggarna, spackla och tapetsera. Efter det kan vi lägga golv och sedan blir det till att flytta in möblerna och inreda. Det är enligt mig den roligare biten men allt annat måste givetvis göras innan annars blir det en aningens svårt.

Jag tog hand om barnen hela dagen medan de var i huset och när de sedan kom hem till middagen slappade vi med lite gott att dricka och vi smaskade även på en ny smak på Noblesse. Den heter Noblesse Biscottti Crisp. Tyvärr är det inte en variant som jag eller någon av de andra blev speciellt förtjusta i. Ingenting att rekommendera med andra ord. Jag tycker att den smakade väldigt mycket marsipan.

Cider päron, vildäpple och fläder

Noblesse Biscotti Crisp

Foton: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0