Margrethe skålar i mängder

Jag har helt glömt att berätta om vad jag fick för presenter när jag fyllde 40 år. Av mina föräldrar och syster med familj fick jag ett långweekend på en herrgård. Troligtvis blir det Rånäs slott. Det verkar jättemysigt med fina rum, härlig middag med god dricka till, långa promenader och bubbelbad nere på bryggan. Troligtvis kommer vi att sticka iväg någon gång i vår.

Av maken och barnen fick jag diamantörhängen. Min vigselring har nämligen en stor diamant i mitten och flera små i ett band på två sidor om den stora. Min önskan har varit att få en enstensdiamant i varje öra och det var precis vad jag fick. De är gjorda av samma guldsmed som gjorde vigselringen. Jag har på mig dem nästan varje dag men maken tycker att jag ska ha dem vid speciella tillfällen. I början var jag rädd för att tappa dem men den lilla pluppen bak på örhänget sitter fast ordentligt och de ska nog sitta på plats. Jag fick även biljetter till Veronica Maggios konsert på Cirkus i Stockholm.

Av svärmor och svägerskan med familj fick jag en mängd Margrethe skålar. Allt från 5 liter ner till den minsta. Dessutom fick jag lock till vilket verkligen är kanon. Nu kan det bakas och lagas mat i mängder. På bilden saknas en bunke som är 3 liter då den står i kylen med pastasallad i.

Margrethe skålar med lock

Foto: Privat

I övrigt fick jag ett silversmycke, pengar, godis och ett badmintonset med fyra racketar och nät. Igår fick jag även ett antal bakböcker av familjen S. Jag ska ta några kort på böckerna och lägga ut på bloggen.

Tusen tack till alla er som uppvaktade mig på min födelsedag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0