Flätad korg från Pentik

Med åren har jag blivit riktigt duktig på att inte köpa onödiga saker som är fina men som jag egentligen inte har någon användning av. Någonting ska jag väl ha lärt mig nu när jag fyller tant. Ibland kan det dock hända att någon fin sak bara tittar tillbaka på mig och ber om att få bli köpt. Så var det nu när jag gick in på Pentik i Finland och såg en stor flätad korg i en jättefin brun färg. Jag stirrade på den och blev glatt överraskad när jag insåg att den var på REA för "bara" 19 euro. Sedan började jag förhandla med mig själv. Om jag ska köpa en redigt stor korg måste jag hitta ett användningsområde för den. Efter ett tag slog det mig att jag faktiskt kan ha den i vårt sovrum. Det är nämligen så att prydnadskuddarna i sängen åker ner på golvet när sängen inte är bäddad och då golvet inte dammsugs varje dag är det lite trist om det skulle komma en liten dammråtta på dem. Nu har jag ett perfekt ställe att lägga kuddarna på. Det är tur att min man är fantastiskt bra på att packa för annars hade vi aldrig fått med den ganska ömtåliga korgen i bilen hem till Sverige.

Flätad korg från Pentik

Flätad korg från Pentik

Foton: Privata



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0