Falu Rödfärg

Vi har haft en del "fixa" grejer på agendan nu när vi har varit uppe hos mina föräldrar. En av de viktigare sakerna har varit att lägga nytt tak på ladugården. Tyvärr kommer det inte att hinnas med av olika anledningar och den största orsaken är nog vädret. Den kommande veckan ska tydligen bjuda på en hel del regn och då är det inte speciellt kul att stå på ett halt tak. Igår var det i alla fall strålande väder och för att vi ska få någonting gjort bestämde jag mig för att börja måla gäststugan som står på tomten. Det är ett gammalt timmerhus och det är i stort behov av att målas om. Jag kan lätt säga att jag har vansinnigt ont i handleden efter ett antal timmars målande och ändå har jag bara gjort en av fyra sidor. Det är knepigt med gamla timmerstockar för det blir sprickor och hål som nästan är hopplösa att fylla med färg. Som ni kan se på bilden är det i alla fall stor skillnad på den målade och den omålade väggen. Vi får se hur många sidor jag hinner med innan vi åker hem.

Timmerhus målat med falu rödfärg

Timmerhus målat med falu rödfärg

Foton: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0