Hello Kitty tårta

Nu ska jag sluta tjata om diverse bakverk men först vill jag visa prototypen av Hello Kitty tårtan som jag gjorde igår. Jag fick en massa tips av min "huskonditor" och måste faktiskt säga att jag är riktigt nöjd över resultatet. Det kommer att bli en del ändringar till dess Pyret fyller tre år och tårtan ska göras igen. Hello Kitty ska egentligen ha svarta kanter, morrhår och ögon men det tog hur lång tid som helst att färga in svart i den vita sugarpasten och jag har köpt en färdig svart till nästa gång. Dessutom ser tårtan blå ut på bilden men det är egentligen lila. Som fyllning gjorde jag ett lager med chokladfluff och ett med grädde och hallon. Jag kommer även att dekorera med lite andra saker när det är dags för den riktiga tårtan och jag måste dessutom försöka hitta någon idé till tårta nummer två.

Hello Kitty Tårta med lila sugerpaste, chokladfluff och grädde med hallon

Hello Kitty Tårta med lila sugerpaste, chokladfluff och grädde med hallon

Foton: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0