Virkning

Jag har tidigare berättat om min makes lite tidiga 40-års kris vilket gjorde att han bestämde sig för att anmäla sig till Lidingöloppet. För mig finns det inte på kartan att jag skulle göra någonting liknande och jag har varit så kaxig och minsann sagt att jag inte har någon 40-års kris trots att jag fyller flera år före min man. Men igår slog det mig. Visst har jag börjat få en kris. Om det är pga mina år eller något annat har jag inte någon aning om. Jag har nämligen börjat bli huslig för första gången på närmare 40-år. Visst, jag har under mina yngre år älskat allt som är smått och pyssligt som pärlplattor, gjuta och måla gipsfigurer och måla både med vattenfärg och oljefärg. Nu helt plötsligt har jag börjat modellera sugerpaste till tårtor och mitt nya infall är att jag ska börja virka. Jag förstår att det säkert låter helt galet och när jag berättar det för mina kompisar börjar de att gapskratta. Jag förstår då att virkning och jag kanske inte är en underbar kombo men skam den som ger sig. Jag har ett bestämt mål med min virkning och ni kommer snart att få se vad det är. Om det inte går helt åt pepparn förstås, då kommer jag inte att visa mina alster, eller kanske ändå som avskräckande exempel.

Men om sanningen ska fram är det nog inte en kris i alla fall. Det är nog helt enkelt så att jag har blivit förändrad eftersom jag är mamma. Hade det inte varit för Pyret och lillebror hade jag aldrig fixat egna tårtor eller börjat virka.

Virkning

Foto: Privat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0