Gymkortet är inköpt

Nu finns det ingen återvändo. Årskortet på gymmet är köpt. Jag köpte ett redan när Pyret föddes för tre år sedan och hade tänkt att träna när hon var på barnpassningen som de hade. Kriteriet för att lämna in henne var att hon skulle kunna sitta och när hon väl fixade det visade det sig att de hade tagit bort barnpassningen. Suck! Jag återkallade mitt medlemskap och sedan dess har jag inte tränat någonting. Visst några promenader blev det med kompisen E i höstas men sen kom snön och vi slutade att gå.

Nu är det altså dags för en nytt försök. Dessutom finns det tre faktorer som gör att jag inte längre har några ursäkter att komma med:

1, Gymmet ligger väldigt nära där vi bor (ungefär 3 min gångavstånd).

2, Svärmor passar barnen en gång i veckan så att jag och maken kan träna tillsammans.

3, Jobbet betalar en hyfsat stor del av gymavgiften.

Jag har gått på två bodybalancepass hittills och det är en blandning mellan tai chi, yoga och pilates. Det är verkligen skönt för kroppen då jag både får sträcka ut men även träna mycket mage och ben. Maken och jag skulle på ett boxpass i helgen men jag har haft en ganska jobbig värk i högra delen av buken/ryggen på senare tid och jag kunde helt enkelt inte ta mig ur sängen. Det får bli ett annat försök denna vecka.

Idag var jag och lillebror och köpte lite nya träningskläder. Vår InterSport affär som vi har här på ön är stängd för renovering och de säljer under tiden ut en stor del av sitt sortiment. Jag köpte en rosa lite längre träningströja som sitter åt med en mudd längst ner. Den är så vansinnigt mjuk och kommer att passa toppen till mina yogapass. Det blev även en rosa sport bh. Visst, rosa är inte direkt min färg med tanke på att jag är blek som en out of bounds pinne (enligt svärmor). Däremot vill jag ha lite roliga färger när jag tränar och dessutom är prio att kläderna är sköna och sitter bra. Båda sakerna är från Röhnisch.

Tack kära svärmor för att du alltid ställer upp och för att jag och maken får lite träningstid tillsammans.

Träningströja och bh i rosa från Röhnisch

Foto: Privat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0