En härlig dag

Idag har det varit full fart från tidig morgon. Pyret sov som en stock hela natten och lillebror vaknade endast en gång. Jippi!!! Det händer inte så ofta att båda barnen sover bra. Är inte den ena vaken så är den andra. Dessvärre väcker de också varandra med sitt skrikande på nätterna trots att de sover på var sin sida av lägenheten. Tyvärr tyckte lillebror att han sovit klart när klockan var fem i morse vilket inte var allt för roligt.

Sedan hade jag två glada barn hemma på morgonen och när vi kom hem från dagis var det dags att försöka få lite tid till att städa här hemma. Vi ska ha födelsedagskalas på lördag och för att inte behöva jäkta runt med allt samma dag försöker vi få lite gjort varje dag. Planen idag var att dammsuga tillsammans med lillebror och sedan torka golven när han sover. Det gick verkligen hur bra som helst. Lillebror kröp efter mig i alla rum och betedde sig som värsta kontrollanten. Om jag hade missat någonting på golvet kastade han sig ner på mage och låg och pillade på smutset. När jag dammsugit färdigt gick lillebror och lade sig och jag kunde i lugn och ro torka golven. Det är sällan som någonting går som planerat men idag lyckades jag.

Utanför våra fönster strålar solen från en klarblå himmel och jag fick lite tid att sitta ner och äta lunch i vardagsrummet och bara ta det lugnt. En riktigt härlig dag med andra ord. Hoppas att det fortsätter så.

Nedan är det två bilder på lillebror. På ena bilden försöker han få in en golfklubba i munnen och på andra bilden äter han på bensinpumpen till makens Fisher Price garage från 70-talet.

Alexander äter golfklubba

Alexander äter garage

Foton: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0