Blomkrukor till balkongen

Det är lite konstigt att börja planera balkongen inför våren när snön är ungefär 40 cm djup när vi öppnar balkongdörrarna. Men, jag kan inte låta bli. Jag får spader på det här vädret och vill att det ska bli vår nu på stört. Tyvärr var det -15 grader i morse vilket visar att vinterna inte tänker ge sig i första taget. Då vi har en liten balkong och nu ska få plats fyra personer (vi älskar att äta middagar där ute på sommaren) gäller det att organisera blomkrukorna en aning. I vanliga fall brukar vi ha dem på golvet vilket inte kommer att fungera i år om alla i familjen ska kunna få plats. Då är ett alternativ att hänga dem på balkongräcket. Kruxet är att om hela krukan ska hänga innanför räcket kommer den att vara i vägen när man ska luta sig bakåt på stolen. Många föreningar tillåter inte att krukor eller blomlådor hänger utanför räcket men jag har hittat ett alternativ. Det är en blomkruka som hänger på själva räcket. Krukan som heter Flower Bridge (bild nr.1) har en låsanordning på undersidan så att den sitter säkert på räcket. Däremot tycker jag att krukan On the edge är snäppet snyggare.

Flower Bridge blomkruka som hängs gränsle över räcket

Bild: www.planter.se

On the edge blomkruka som hänger gränsle över balkongräcket

Bild: www.adessostockholm.se



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0