Julgranen

Nu står den i vårt vardagsrum. Jag pratar då om julgranen. Maken tog in den på förmiddagen idag så att den skulle ha tid att tina och efter middagen var det då dags att klä den. Lillebror hängde med makens hjälp upp två kulor men sedan tyckte han att själva kartongerna där julpyntet legat var roligare. Pyret hade i alla fall tålamod att dekorera ordentligt men jag måste erkänna att jag gömde undan alla julgranskulor och glitter i lila. Hon saknade dem inte och nu går dekorationerna i färgerna grönt, rött, silver och guld.

När jag letade efter sytråd för att kunna göra öglor på några nya julkulor hittade jag en julklapp som maken gömt undan. Pyret var snabbt på plats och såg paketet och utbrast -Vilken knasig tomte vi har.

Dekorationer i julgranen

Dekorationer i julgranen

Dekorationer i julgranen

Dekorationer i julgranen

Foton: Privata

Kommentarer
Postat av: Hemma på ön

Mysigt!! Kan man inte få se en "helkroppsbild"? Kram

2011-12-21 @ 17:37:42
URL: http://hemmapaon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0