Kungsörnens långpannekaka

I ärlighetens namn är jag inte förtjusti halvfabrikat vare sig det gäller bakning eller matlagning. Men ibland räcker inte tiden till och då kan jag rucka lite på reglerna och göra någonting oväntat. Igår hade vi familjen E här på lunch och jag ville bjuda på någonting till fikat efter lunchen. Då kom jag på att jag hade en Långpannekaka från Kungsörnen i skafferiet (som jag för övrigt inte köpt själv utan fått). Till själva smeten behöves bara vatten och smält smör tillsättas och sedan gjorde jag även frostingen vars recept finns på paketet. Det skulle vara ganska mycket kaffe i den vilket inte riktigt är min stil men maken gillade den skarpt. Kakan i sin helthet blev helt ok.

Kungsörnen långpannekaka chokladKungsörnen långpannekaka choklad

Kungsörnen långpannekaka choklad

Foto: Privat


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0