Tekannan Salam av Guy Degrenne

Snart är det dags för maken att fylla år och när vi var på fika hos svärfar i söndags fick maken en tidig födelsedagspresent. Det var en tekanna designad av Guy Degrenne. Det som förvånade mig är att den började produceras redan 1953 men jag har faktiskt aldrig lagt märke till den tidigare. Själva kannan är gjord i porslin som det sitter en löstagbar sil i. Sedan finns det en huva i rostfritt stål som är fodrad med en filt. Detta gör att kannan håller teet varmt. Smart lösning och riktigt fint. Sedan tidigare har vi en tekanna från Höganäs men den är nog mer fin än praktisk då det blir mycket spill från pipen när man häller och sedan är den inte kanon när det gäller att hålla värmen.

Idag har alla gator och trottoarer där vi bort sopats rena från grus. Nu är det officiellt vår här hemma!!!!!!

Tekanna Salam designad av Guy Degrenne

Tekanna Salam designad av Guy Degrenne

Tekanna Salam designad av Guy Degrenne

Tekanna Salam designad av Guy Degrenne

Foton: Privata

Kommentarer
Postat av: Lyckliga Barn

Fina bilder!

2011-04-08 @ 15:32:12
URL: http://lyckligabarn.wordpress.com/
Postat av: Sara

Hej!

Vet du var man kan köpa kannan, jag har varit ute efter den men inte hittat den någonstans.

2011-04-19 @ 10:19:32
Postat av: Lidingömamman

Sorry Sara att jag inte svarat tidigare. Tekannan är inköpt hos Cordon Bleu på Vasagatan 48 i Stockholm.



/Lidingömamman

2011-05-02 @ 20:58:27
Postat av: Elsa

Jag tycker att du har en skitfin blogg! Har du tid så slå även ett öga på min :).

2012-03-18 @ 20:28:01
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0