Golftårta

En av makens stora intressen är golf. När jag började fundera på hur hans födelsedagstårta skulle se ut kom jag ganska fort fram till att även temat för den fick bli golf. Jag tittade runt lite på nätet men hittade ingenting som jag direkt gillade och för några dagar sedan satte jag mig ner för att spåna lite om utformningen. Att göra en person som golfar kände jag var för svårt och därför fick det bli en del golfattiraljer istället. Det blev tyvärr några missar som att jag skulle gjort en urgröpning i tårtan innan jag täckte den för att få en fin bunker. Dessutom har jag lärt mig att en kristyr ska göras på florsocker utan stärkelse. Överlag måste jag ändå säga att jag är nöjd. Maken blev i alla fall glad och det är huvudsaken. Tårtan fylldes med hallonmousse och glasscreme. Spacklade gjorde jag med världens enklaste smörkräm gjord på smör och sötad kondenserad mjölk.

Golftårta med golfbag, vattenhinder, bunker, green, flagga och en krabba.

Golftårta med golfbag, vattenhinder, bunker, green, flagga och en krabba.

Golftårta med golfbag, vattenhinder, bunker, green, flagga och en krabba.

Foton: Privata

Kommentarer
Postat av: E

Jättefin tårta!! Blev det bra med fyllningarna?

Kram

2011-04-20 @ 08:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0