Glad påsk!

Påsktårta med kycklingar och påskliljor

Glad påsk önskar jag er alla med denna påsktårta som vi ska äta ikväll. Fyllningarna blev kokosmousse och limemousse. Jag försökte göra påskliljor som dekoration och även små kycklingar. Påskliljorna kunde nog vara lite finare men det blir lite tidsbrist när två barn ska passas samtidigt som tårtan ska göras.

Nu är det bara några dagar kvar för oss här uppe i Jämtland och sedan väntar den prunkande våren hemma. Jag kan tänka mig att det är riktigt grönt och fint hemma. Det är nog dags att leta fram pollenmedicinen. Pyret saknar sina kompisar och ringde till sin bästis B idag. Tårarna började rinna och vi bestämde att vi ska åka till dem direkt efter det att vi landar på Arlanda.

Nu lovar jag på heder och samvete att det inte kommer att bli några fler tårtor här på bloggen på ett tag. På sista bilden har Pyret tränat sig i att spritsa smörkräm.

Påsktårta med kycklingar och påskliljor

Påsktårta med kycklingar och påskliljor

Påsktårta med kycklingar och påskliljor

Pyret har tränat sig på att spritsa smörkräm

Foton: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0