Fredagsmys

Innan jag och maken fick barn festade vi till det lite extra två fredagar i månaden. Vi stannade hemma och köpte hem en massa gott, tände ljus och tog ett glas vin. Vi softade helt enkelt ner efter veckan som gott och hade tid att prata igenom saker och ting. Det roliga var också att vi varannan gång överraskade den andra med vad som skulle serveras. Det var lika kul varje gång att se vad den andra hade hittat på. När vi sedan fick barn blev fredagarna helt annorlunda och jag pratade med en mamma i parken i veckan och hon sa att ha familj kan liknas med att driva ett aktiebolag. Jag håller med henne för det är alltid saker som ska fixas och uppgifter får delas ut på alla i familjen. För att få tid att återhmämta oss lite har maken och jag bestämt att det är dags att börja med våra fredagar igen. I fredags var det makens tur och då bjöds det på honungsgratinerad chevretoast, två sorters salami, två sorters ostar, oliver, rödvin från Italien samt grönsaker med dipp. Det var supersmaskigt och vi får se vad jag hittar på nästa gång.

Fredagsmys med chevretoast, salami, ostar, rödvin och oliver

Fredagsmys med chevretoast, salami, ostar, rödvin och oliver

Fredagsmys med chevretoast, salami, ostar, rödvin och oliver

Fredagsmys med chevretoast, salami, ostar, rödvin och oliver

Foton: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0