Luciakrona från Oskar & Ellen

Här hemma sjungs det julsånger för full hals. Det är Pyret som står för sången och hon tränar inför luciafirandet på dagis. Jag frågade om hon ville vara lucia, tomte eller pepparkaksgubbe och svaret blev inte allt för överraskande att hon vill vara lucia. Lucialinnet är inhandlat på tradera. Det röda bandet shoppades på Vi och sedan återstod bara luciakronan. Då hon är ganska liten för sin ålder insåg jag att en vanlig krona skulle trilla ner och lägga sig runt halsen. Då kom jag på att jag sett jättefina kronor i tyg från oskar&ellen. Jag skickade maken att köpa en igår och den passar perfekt. Det är resår i kronan och den kommer nog även att passa nästa år. Pyret går omkring med kronan här hemma och håller ihop händerna när hon sjunger sankta lucia, det har hon lärt sig på dagis.

Idag är hon tyvärr sjuk men vi har då hunnit skriva ett brev till tomten. Det är lustigt vad barn är pigga trots att de är skjuka. Pyret har 38,8 graders feber men leker här hemma som om det vore en vanlig dag.

Luciakrona från oskar&ellen

Brev till tomten

Foton: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0