Vaggan är hämtad

Igår var maken och Pyret hos svärmor och hämtade lillebrors vagga. Den byggdes för många år sedan av makens moster och om jag inte är helt ute och cyklar har maken sovit i den när han var liten. Innan Pyret föddes klädde svärmor om den och nu har den ett fint tyg med en massa djur på. Innan vi gick till dagis i morse klättrade Pyret upp i vaggan med sin kudde och täcke och låg där och tittade på tv. Nu är det bara lillebror som saknas men han verkar fortfarande inte så sugen på att komma ut. Pyret hytter med fingret åt magen och säger att -Nu lillebror måste du komma ut och bygga klossar med mig. Hon längtar efter lillebror men jag tror att när han väl kommer tycker hon inte att han är lika rolig som hon föreställt sig. Vi får se vad hon tycker.

Hemmagjord barnvagga med fint tyg med djur på

Foto: Privat


Kommentarer
Postat av: Mitt i Fågelsången - byter snart namn

Mysigt med vagga! Allra helst en som har lite historia.



Min minsta sov i en gammaldags tvättkorg första månaderna på dagtid.

2010-06-15 @ 10:49:24
URL: http://alacs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0