Bilbana

När jag skulle födas i början av 70-talet var min pappa övertygad om att jag skulle bli en pojke och köpte därför en bilbana som jag skulle få leka med. Kan tänka mig att han lekte mer med den i början än vad jag gjorde men då fick han i alla fall en orsak att köpa den. Nu blev jag ju inte en pojke men jag har haft riktigt roligt med denna bilbana under flera år. Det har nu röjts lite i källaren och då dök bilbanan upp igen efter att ha legat nerpackad under flera årtionden. Jag tog upp den och Pyret blev eld och lågor och hjälpte mig att bygga ihop den. Tyvärr visade det sig att transformatorn saknades och vi kunde inte köra bilarna. -Pappa laga den, sa Pyret till sin pappa när han senare kom hem från jobbet. Nu har min pappa i alla fall hittat transformatorn men då de bor i Jämtland får vi vänta några månader på att få igång bilarna. Jag måste säga att det känns lite kul att ens barn kan leka med samma saker som jag själv gjorde när jag var liten.

Bilbana från 70-talet

Foto: Privat

Kommentarer
Postat av: Mitt i Fågelsången

Pappa får väl stoppa transformatorn på posten:)



Jätteroligt att pyret kan leka med dina gamla saker. Själv har jag passat över massvis med lego till mina killar, och hos sin pappa har de hans gamla tåg och grejer.

2010-02-18 @ 22:32:21
URL: http://alacs.blogg.se/
Postat av: Rebecka Siwerz

Hej

Vilken härlig blogg du har! Jag heter Rebecka och jobbar på Hallwylska museet.

Tänkte bara tipsa dig om Claire Parsons dansföreställning för barn, ”Jag tänker Rolf” som ska visas på Hallwylska museet 19/4-24/4. Gå gärna in på vår hemsida och läs mer, www.hallwylskamuseet.se. Hoppas du får en fin dag.

Rebecka Siwerz

2010-02-25 @ 15:35:08
Postat av: Rebecka Siwerz

Hej

Vilken härlig blogg du har! Jag heter Rebecka och jobbar på Hallwylska museet.

Tänkte bara tipsa dig om Claire Parsons dansföreställning för barn, ”Jag tänker Rolf” som ska visas på Hallwylska museet 19/4-24/4. Gå gärna in på vår hemsida och läs mer, www.hallwylskamuseet.se. Hoppas du får en fin dag.

Rebecka Siwerz

2010-02-25 @ 15:46:48
Postat av: Tessan

Vilken kvalitet saker gjordes med på den tiden. Köpte en bilbana till min son för ett år sedan och den gick sönder på en vecka!!!!

2010-03-04 @ 20:00:44
URL: http://krokkofin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0