Wilton - I like

En kompis till mig är kanonduktig på allt när det gäller att baka. Hennes tårtor är fantastiska och hennes cupcakes går inte av för hackor. Nu till julen gjorde hon världens smarrigaste praliner som smakar som Bounty. Jag försöker lära mig så mycket det går av henne men jag tror inte riktigt att jag har någon större fallenhet för detta men det är roligt att försöka. Dessutom saknar jag en hel del av tålamodet vilket behövs speciellt när tårtor och cupcakes ska garneras. När Pyret snart fyller 3år har jag lovat att göra en Hello Kitty tårta. Om jag ska erkänna tror jag att jag har tagit mig vatten över huvudet men min kompis har lovat att vi ska göra en tårta tillsammans för att träna innan det är dags på riktigt.

När då USA tomten undrade vad jag önskade mig i julklapp sa jag att jag behöver allt för göra fina bakverk. Jag måste ha varit riktigt snäll i år för julklappen blev ett spritsset, muffinsformar i silikon, muffinsformar som ser ut som en blomma, 12 färger för att färga sugarpaste, utstickare för att kunna göra fina dekorationer i sugarpaste samt massor med strössel. Redan på juldagen gjorde jag kladdkakemuffins med chokladtopping. Min nya tyll var kanon. Nästan allt som jag fick kommer från Wilton och när vi åker över till USA i sommar kan jag lova att det kommer att shoppas saker till kommande kreationer.

Baktillbehör från Wilton. Sprits, muffinsformar, strössel och utstickare.

Kladdkakemuffins med chokladtopping

Foton: Privata



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0