Semester i Jämtland

Egentligen blev det nog en konstig rubrik med tanke på att jag är mammaledig och dessutom kan jag tala om att det inte känns som semester när jag nu har åkt upp till mina föräldrar med barnen medan mannen är kvar hemma.

Jag gruvade mig lite över flygresan hit med tanke på att lillebror endast är 10 veckor gammal men Pyret visste jag skulle klara det galant då hon är en van flygresenär. Allt gick jättebra på Arlanda till dess vi skulle gå på planet då lillebror bestämde sig för att spela ut hela sitt register. Alla tittade på mig när jag kom farandes med en ursinnig och skrikande bebis. Sedan skulle jag samtidigt försöka koncentrera mig på att sätta på Pyret bältet, ta fram alla saker som hon skulle ha under flygningen, sätta fast lillebror i mitt bälte och samtidigt försökte jag lugna ner honom vilket tyvärr inte gick. Ingen i hela planet hörde vad piloten sa när han presenterade sig och berättade om flygningen och ingen hörde heller vad som sades gällande säkerhetsföreskrifterna. Dessutom tampades jag med att stänga av min nya mobiltelefon (har ingen aning om hur den stängs av). När vi började taxa ut kännde jag att jag var alldeles svettig i pannan och plötsligt slutade lillebror att skrika. Halvt desperat försökte jag få bort batteriet på telefonen men inte heller det lyckades. Helt plötsligt blev telefonen svart och jag kännde att jag på något mirakulöst sätt stängt av den men lyckan blev tyvärr kortvarig. När vi precis lyfter börjar nämligen min telefon att ringa. Om jag skulle kunna sjunka genom golvet av pinsamhet skulle jag garanterat ha gjort det just då. Telefonen hade fått liv igen och var tydligen inte avstängd. Jag bad faktiskt en flygvärdinna om hjälp senare men både hon och jag kunde då konstatera att telefonen var död. Tyvärr kunde jag inte heller sätta igång den när vi landat. Suck och stön. Varför kan den inte helt enkelt fungera som min vanliga SonyEricsson mobil? Jag ska i alla fall läsa på hur man gör till dess jag åker hem igen.

När jag nu äntligen har kommit hit är det full rulle hela dagarna. Jag håller dessutom på att potträna Pyret så det blir många akututryckningar till pottan. Tiden delas mellan Pyret och lillebror och jag tycker nästan alltid att det är någon som skriker eller behöver hälp. Vi har hunnit göra mycket roligt också som att plocka hallon och vinbär, gunga, bada bastu i en gammal vedeldad sådan, ta upp nät med båten och en massa annat. Vi får se vad resten av veckan har att bjuda på.

Rödavinbär

Foto: Min pappa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0