Fredagsmys med skaldjur

Nu har mina föräldrar åkt efter att ha bott hos oss i snart en vecka. Det är alltid lika roligt att ha dem här och Pyret älskar verkligen deras hund. Hon har lärt sig att klappa fint och inte dra honom i pälsen som hon kunde göra när hon var liten. En kompis mailade mig i veckan om att hennes barn nu äntligen var friska efter en sjukdomsperiod och jag skrev stolt att Pyret inte har varit sjuk en dag trots att hon började på dagis i mitten av augusti. Det skulle jag inte ha skrivit. När hon kom hem från dagis i fredags var hon varm och temperaturen visade på 39 grader. På natten var den uppe i 40 grader. Mamma och pappa var barnvakter i lördags kväll då jag, maken och ett kompispar var på KB (kontnärsbaren) och åt middag. Efter det gick vi till Dramaten och såg Scener ur ett äktenskap med Jonas Karlsson och Livia Millhagen. Måste säga att skådespelarna var fantastiska med pjäsen i sig är ju lite deprimerande. I dag är Pyret bättre men säger NEJ till allt vi säger och vill bara se på Teletubbies på tv. Bilderna nedan är från i fredags då vi hade fredagsmys med krabbor, räkor, gott bröd, goda vita viner och en lagrad gréve. Inte illa alls!

Skaldjur

Räkor Krabba

Foton: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0