Adventskalender

Åh, jag kommer ihåg hur det var när jag var liten och det var dags att öppna första presenten i adventskalendern. Ibland kunde jag inte somna snabbt nog för att det skulle bli morgon ingen och jag fick öppna min present. Mamma broderade en jättefin adventskalender till mig och nu är det dags för Pyret att få den. Däremot undrar jag om hon kanske är lite för liten för den. Det är nog jag som tycker att det är mer roligt än vad hon tycker. Hon förstår ju inte ännu allt detta med jul, tomten och julklappar. Jag ska i alla fall gå ner i källaren och rota fram kalendern och se om jag kanske ska sätta upp den i hennes rum. Jag är riktigt barnslig när det gäller julen och jag är alltid den som klämmer på julklapparna under granen för att försöka lista ut vad som finns inuti. Tänk om jag kunde få en adventskalender med små paket på som jag får öppna varje morgon. Det vore grejer det. Ja, ja, drömma kan jag alltid göra.

Adventskalender

Bild: pandurohobby.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0