Sideboard från IKEA

Äntligen är sideboardet klart. Jag det är väl i och för sig en sanning med modifikation. Själva skåpen är monterade och hopsatta men vi har inte någon bänkskiva ännu. Det beror inte på att vi inte vet hur bänkskivan ska se ut utan det beror på att det är så dyrt att beställa en måttbeställd från IKEA. Det kommer nämligen att bli en ekskiva. Visst vi skulle kunna välja en skiva från något annat ställe men problemet är att resten av köket har bänkskivor från IKEA. De är helt kantiga istället för rundade som många andra är och de är betydligt tjockare än de vanliga. När jag alltid har ett dilemma ringer jag till pappa. Det finns verkligen ingenting som han inte kan fixa. Sagt och gjort, han har lovat att komma förbi i sommar (de bor långt ifrån mig) och ta med sig sin specialsåg. Det betyder att vi kan beställa en vanlig som pappa sågar till. Hur bra som helst.

Sideboard från IKEA

Foto: Privat

Kommentarer
Postat av: Matilda

Jättefint!

2009-05-13 @ 21:17:24
URL: http://ebba.doggyblogg.se
Postat av: Mitt i Fågelsången

Åh, riktigt snyggt sammansatt - den designen ska jag lägga på minnet!!!

2009-05-14 @ 07:15:25
URL: http://alacs.blogg.se/
Postat av: Mrs. b

Vilket fint sideboard ni fixat till! Ang. skiva blev jag lite fundersam kring om vi någon gång gjort så att vi köpt en skiva från ett ställe, och sen åkt till nåt byggvaruhus och betalat för att få skivan tillsågad - tror inte det är så dyrt. Men nu är jag förstås lite osäker på om vi köpt skivan "separat" eller om den också var köpt på byggvaruhuset.

2009-05-22 @ 10:28:34
URL: http://mrsbandco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0