Barnfri lördagkväll

Vad länge sedan jag och maken gjorde någonting utan Pyret. Vi vill ju ha med henne jämt men inbland är det skönt att få lite tid för varandra. Därför tog svämor hand om pyret igår. Hon hade laddat upp med plättar och färska jordgubbar vilket Pyret för tillfället har som favorit när det gäller mat. Dessutom har hon köpt golfklubbor i plast som pyret skpringer omkring med i vardagsrummet. Med andra ord, jag vet att Pyret har haft en kanondag hos sin farmor.

Maken och jag passade på att träffa ett kompispar som också hade ordnat barnvakt för kvällen. Vi började med att gå och se filmen Wolverine. Herre min skapare vilken kropp Hugh Jackman har. Filmen var i alla fall bra och det var intressant att få reda på en del saker som jag inte har förstått i de andra X men filmerna. Efter filmen gick vi till Friday´s. Där blev det smarriga drinkar och en massa flottig mat. Mmmmm, så gott. Nu har maken åkt för att hämta Pyret och jag ska städa här hemma. Enligt SMHI skulle det var kanonväder idag men nu regnar det och då känns det helt ok att stanna inne och städa.

Drinkar och god mat på Friday´s

Foto: Privat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0