Swivel Sweeper

Jag har köpt produkter från TV-shop tidigare och måste säga att jag inte har någon bra erfarenhet av det. Därför svarade jag lite svävande när mamma och pappa undrade om jag ville ha en swivel sweeper som de köpt på just TV-shop. Ännu en produkt som inte lever upp till förväntningarna tänkte jag men så fel jag fick. Jag använder faktiskt min nya manick nästan varje dag. Med tanke på att vår lilla dam äter själv hamnar mer av maten nere på golvet än i munnen. Det tog lite tid för min man att upptäcka tjusningen med swivel sweepern (kan det bero på att jag dammsuger mer än honom?). Men nu är även han en fantast av denna pryl.

Min man fick nämligen för sig att dammsuga efter en av Pyrets måltider. Han plockade fram den vanliga dammsugaren och städade undan maten på golvet. En vecka senare när vi skulle få vänner på middag åkte dammsugaren åter fram för att jobba sig runt i lägenheten. Samtidigt som min man startade dammsugaren började en mycket obehaglig lukt lägga sig i hemmet. En lukt att halvrutten mat. Jepp, han hade dammsugit upp mat men inte tömt dammsugarpåsen. Med min lilla swivel sweeper är det bara att dammsuga upp maten och sedan enkelt klicka loss den låda som samlar ihop smutsen och tömma den i soppåsen. Nu kommer det inte bli fler stinkande dammsugarpåsar i den här familjen. Jag måste erkänna att min swivel sweeper inte helt ersätter dammsugaren men den är fantastisk att ha till att få undan daglig smuts som samlas lite här och där. Ett stort plus är dessutom att den är liten och drivs av ett batteri som  är laddningsbart.

Swivel sweeper

Swivel sweeper

Foton: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0