Näckrosor i poolen

I fredags var jag bjuden till min syster på födelsedagsmiddag. Det bjöds på smarriga sallader och flera olika tårtor. Då jag inte har någon bil de närmsta veckorna bestämde jag mig för att sova över istället för att åka hem kommunalt på fredagkvällen. Det var så varmt och skönt på kvällen och vi satt ute till runt 00.30 tiden då myggorna började bli allt för aggresiva. Min syster har köpt jättefina näckrosor som hon placerade i poolen på kvällen. De lyser och ändrar färg med jämna mellanrum. Hur fint som helst att titta på.

Näckrosor i poolen Näckrosor i poolen

Lördagen spenderade jag och syster vid poolen. Jissus vad varmt det var. Jag läste klart Twilight och måste genast ta och köpa nästa bok i serien. När det var dags att hoppa i poolen tyckte jag att det var hiskligt kallt. Det var faktiskt 26 grader men med tanke på att jag stekt mig i solen i några timmar känndes det hur kallt som helst. När jag väl doppat mig var det riktigt skönt. Efter lunchen blev det espresso i kopparna med fat från Rosenthal som jag köpte i present.

Relax vid poolen Espressokoppar från Rosenthal

Sedan var det till att åka hem och cykla iväg till några kompisar. Där blev det västerbottenpaj med kallskuret (salami, skinka och lufttorkad skinka). Så gott! Det blev sedan jordgubbar till dessert. Tyvärr vann jag inte någon av de två settlersspelen som vi spelade. Bättre lycka nästa gång.

Foton: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0