Födelsedag

Då var det dags igen att fira en födelsedag. Den här gången var det dessutom min födelsedag. Trots att jag nu närmar mig 40 kan jag inte säga att jag känner mig en dag äldre än 30. Någon 40-års kris kommer jag inte att få med tanke på att jag har gjort det som jag skulle vilja vid den här åldern. Jag har rest runt i världen, jag har en fantastisk make och en underbar dotter, jag har ett bra jobb och en fin lägenhet. Dessutom har jag en toppenfamilj och många fina vänner. Varför skullen någon krisa över allt detta? Ja, inte vet jag.

Födelsedagen var lugn och skön precis som jag vill ha den. Maken och Pyret ordnade frukost från Gateau och maken köpte min favoritdricka och munkar till dessert. Han vet precis vad jag tycker om. Jag fick två fina böcker av honom och kommer även att få tre vita vaser från Lindform som heter Pebbles. Under dagen tog vi det lugnt och tog en promenad. Sedan kom min syster med familj och Pyret blev överlycklig när hon fick leka med en av hennes kusiner och en av hans kompisar som var med. Tonårskusinen låg hemma och sov och missade den smarriga princesstårtan och chokladmuffinsen som jag och Pyret bakade tidigare på förmiddagen. Sedan åkte jag, maken och Pyret till en restaurang på Lidingö som ligger vid vattnet. Pyret var alldeles salig över att se så många båtar och hon fick även se de stora finlandsfärjorna. Jag kan bara säga att detta har varit en riktig kanondag. Presenterna nedan är böckerna från min man och två glasbehållare från Rosendahl från syrran med familj. Nu har jag totalt fyra glasbehållare att hälla fina saker i.

Böcker

Glasburkar från Rosendahl

Foton: Privata

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0