Soffbord

Jag och min man har länge letat ett snyggt, enkelt och tidlöst soffbord till vardagsrummet. Tyvärr har vi inte hittat det vi sökt förrän jag traskade in på Slettvoll i Stockholm för några veckor sedan. Bordet är i ek och vi skulle gärna vilja ha det mörkbetsat. Bordet i sig är väldigt enkelt utfört och består av fyra träskivor. Döm om min förvåning när jag frågade vad det kostade och fick till svar 15 500 kronor. Jag höll på att svimma. Så mycket pengar för fyra träskivor som sitter ihop?! Då jag själv inte är så händig kan jag inte säga att jag har koll på detta men visst måste det vara betydligt billigare att göra bordet själv (om inte jag och min man hade tummen mitt i handen) eller låta en finsnickare göra jobbet. Tyvärr växer inte finsnickare på träd så jag får nog sitta och sukta ett tag efter detta bord. Jag kan säga att jag inte kommer att köpa den från Slettvoll i alla fall. För övrigt har Slettvoll kanonsnygga möbler men priserna är nog lite mer än vad jag klarar av.

Soffbord Flo från Slettvoll
Foto: slettvoll.no

Kommentarer
Postat av: alacs - Mitt i Fågelsången

15.000 för det bordet?? Nog för att det är snyggt och stilrent, men inte till det priset...

2009-01-18 @ 08:58:39
URL: http://alacs.blogg.se/
Postat av: Tina på Peppar och Vanilj

Det var ett riktigt snyggt bord..vi är ute efter ett nytt soffbord, men 15.000 kronor..nja eller rättare sagt NEJ :( Tyvärr. Men det var ett riktigt snyggt bord att inspireras av, min man är ju faktiskt helt kapabel att göra ett själv i svärfars snickeri! Vem vet...



K R A M // t i n a

2009-01-18 @ 12:22:21
URL: http://www.pepparochvanilj.blogspot.com
Postat av: Rodan

Hej! Fortfarande sugna på den, eller har ni köpt den för 15 00 kr?

Svar: Nej den är inte köpt men nu har vi ändrat oss och ska beställa ett bord med marmorskiva från House Doctor
Jag

2013-09-24 @ 23:30:23
Postat av: Rodan

Bra gjort för det tar 2 dagar att göra den plus lackering blir en vecka!
Annars om ni är sugna på en egen design, så kan ni komma förbi oss. HL Inredningar Staffans väg 5 i Sollentuna, ingen Reklam eller så:)

2013-09-25 @ 22:44:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0