Semlor

Igår bakade pappa kanelbullar och fick samtidigt för sig att baka några semlor. Visst är det alldeles för tidigt för semlor men det är ju så gott. Vi har ju alla olika varianter på hur en semla ska vara och framför allt tänker jag på mandelmassan som ska vara i. På ett konditori på Lidingö lägger de en rund platta med mandelmassa mellan bullen och grädden vilket jag inte tycker är ok. Det blir otroligt torrt och tråkigt. Tacka vet jag de som blandar upp mandelmassan lite och lägger i en klick i bullen. Min favorit är dock den som mamma gör. Hon river mandelmassan och blandar med grädden. Det är riktigt smaskigt. Mina föräldrar häller varm mjölk runt seman (så kallad hetvägg) men jag tycker bara att det blir geggigt.

Pappas nybakade semlor

Foto: Privat med pappas kamera

Kommentarer
Postat av: J o h a n n a - Inredning & pyssel

Mums va gott det ser ut! Nu blev jag sugen på semlor! Men jag tycker som dig, ingen mjölk till utan den ska ätas som den är.

Tack för din snälla kommentar om mina bilder! Kram

2009-01-19 @ 13:58:53
URL: http://inredning.webblogg.se/
Postat av: Livet i byn

Ah, jag skulle ha gjort som du i går när jag bakade bullar. Några semlor hade inte suttit helt fel, mumma!!



~Livet i byn

2009-01-19 @ 19:55:14
URL: http://livetibyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0