Marimekko - plastglas och nya färger

Jag måste bara tipsa om plastglasen från Marimekko med den berömda blomman tryckt på glaset. Generellt tycker jag inte om bestick, glas eller tallrikar i plast men ibland är de väldigt praktiska. Jag tänker då på vårt sommarställe i finska skärgården. Det är bara klippor och det är hopplöst att sitta där och dricka någonting ur ett vanligt glas. Så fort någon av oss ställer ifrån oss ett glas välter det. Det blir betydligt mindre glassplitter att ta reda på efter det att vi införskaffat dessa glas. Dessutom är de toppen att ta med när vi ska på picknick. Det är ju inte heller en nackdel att de faktiskt är snygga. Förra året hade vi mellanglasen (3 dl) med den blå blomman på (jag älskar ju blått). I år köpte svärmor dessutom några i rött och grönt. Vi har även kannan som är fin till.

Marimekko plastglas med blå blomma Marimekko plastglas med röd blomma

Jag har även hittat några produkter med lite nya färger inför hösten. Lattemuggen är riktigt snygg.

Marimekko lattemugg i nya höstfärger Marimekko grytlapp i höstens färger
Marimekko grytvante i höstens färger Marimekko tallriksunderlägg i höstens nya färger
Foton: www.forr.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0