Första kräftorna för i år

Nu när vi är uppe hos mina föräldrar i Jämtland finns det inte så många mataffärer att välja på och därför blev valet av vilken typ av kräftor vi skulle köpa inte så svår. Vi fick tag på en variant som inte fått toppenbetyg i tidningarna men det skulle nog duga för oss. Pyret har aldrig ätit kräftor förut (inte så konstigt med tanke på att hon är 18 mån). Jag började leka lite med en kräfta och hon fick ta på den för att se vad det var vi skulle sätta i oss. Jag trodde nog att hon skulle tycka att det var en inte allt för god rätt men som vanligt fick jag och min man snällt dela med oss. Hon är rolig den ungen. Hon äter allt från lagrade ostar till pilgrimsmusslor. Riktigt smarrigt tyckte vi i alla fall att det var oavsett vad kritikerna hade sagt. Dessutom var även klorna matiga och fina vilket gjorde att det blev lite mer mat än att bara äta stjärtarna.

Hela kvällen har Pyret tjatat om att basta vilket hon har gjort två gånger under den vecka som vi varit här. Hon sitter i en badbalja nere vid golvet och trivs som fisken i vattnet. När vi går ut för att svalka oss drar hon i dörren och säger bastu och vill gå in igen. Synd att vi inte har någon bastu hemma men hon får nöja sig med badkaret. Däremot har hon en kompis som har både bastu och bubbelpool och vi får helt enkelt ta och bjuda hem oss till en spa-kväll hos dem. Se upp familjen E för snart kommer vi.

Kräftor

Foto: Privat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0