Färskpotatis

Oj vad vi har ätit färskpotatis i sommar. Vi har till och med provat potatisen från mamma och pappas eget potatisland. Tyvärr är jag en liten kinkis när det gäller potatisskal. Min man kan gladeligen äta skalet men jag skalar (är dock allergisk mot att skala potatis och nyser och snorar som en galning). Problemet är då färskpotatis. Den är för fin för att skala men för grov för att låta skalet sitta på (enligt mig). Därför har dessa skrubbhandskar hjälp mig i sommar. De är av den typ som var populära för ett antal år sedan och som användes för att skrubba sig med i duschen. Potatisen blir kanon och det grövsta lagret av skalet faller bort. En roligt liten pryl som faktiskt fungerar.

Skrubbhandskar för färkpotatis

Foto: Privat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0