Genialisk ljusstake

Jag tycker att det är så mysigt med massor med tända ljus. När vi har kompisar på middag är det ett måste med ljus men ibland är det svårt att hitta ljusstakar som passar på bordet. Tyvärr är många för stora eller för höga. Jag vill ju kunna prata med gästerna utan att bara se en stor ljusstake. En kanonljusstake tycker jag att Constella från Klong är. Den är låg och det går att få plats med massor av värmeljus i den. Det riktigt smarta är att den går att variera hur mycket som helst. På bilden är den formad som en stjärna men det är ju inte så smart på matbordet. Däremot är det bara att dra ut den så blir den rak eller varför inte forma den som ett zick-zack mönster som slingrar sig fram mellan glasen. Hos Svenssons i Lammhult kostar den 800 kr men jag har hittat den för strax under 700 kr i en inredningsbutik på ön.

Consstella ljusstake från Klong
Foto: Svenssons.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0