Mina planeter

Jag bara ÄLSKAR mina planeter. Om jag hade mycket pengar skulle jag köpa hur många som helst. De är gjorda av Josh Simpson och är i glas. Jag kan sitta hur länge som helst och titta på dem och upptäcka nya saker i dem hela tiden. Han har gjort dem som planeter och om bara fantasin finns kan man se floder, hav, rymdraketer och mycket annat. Josh´s fru är astronaut och det finns bitar med i vissa planeter som faktiskt kommer från riktiga rymdraketer. Min minsta planet är runt 4,5 cm i omkrets och min största runt 8 cm. Han gör en "megaplanet" som är stor som en basketboll. Den skulle jag verkligen inte säga nej till men med tanke på att den kostar 28 000 USD får jag snällt fortsätta drömma.


Om ni vill se lite mer av hans planeter finns det många fler bilder på hans hemsida.

Häftiga planeter i glas.

Häftiga planeter i glas

Häftiga planeter i glas.

Häftiga planeter i glas.

Foto: Privat

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0