Hallbänk och matta

Hallen är mitt nuvarande inredningsprojekt. Jag har länge letat efter en hallbänk i svart som inte är allt för stor. Då jag även vill kunna ha den som förvaring har det inte varit lätt att hitta någonting utan att det gått på flera tusenlappar. Men så hittade jag denna bänk i en av mammas tidningar som hon prenumererar på. BINGO! Då insåg jag att denna bänk från IKEA skulle passa perfekt. När vi kom hem med den tyckte vi att det såg lite futtigt ut så vi har bestämt oss för att köpa en till. Dynans tyg är inte så upphetsande direkt och jag kommer därför att klä om den. Min tanke är att ha en tygtavla ovanför den nymålade svarta skänken i hallen och ha samma mönster på tavlan och sittdynan. Då är det senare enkelt att byta tyg efter humör och få en helt ny tavla och bänk. Voila!

Svart hallbänk från IKEA

Foto: Privat



Våra hallmattor är så ruskigt tråkiga och därför kommer mitt nästa köp att bli en plastmatta till hallen. Undra däremot om den står emot väta eller om det rinner rakt igenom ner på parkettgolvet? Tål att tänkas på. Denna matta med älgar kommer det att bli. Tycker den är så himla cool.

En plastmatta till hallen med älgar på.
Foto: Nylanders mattor

Kommentarer
Postat av: Linn

Hej!

Jag undrar bara vad din bänk från ikea heter? Är ute efter en likadan men hittar den inte.

2011-08-10 @ 22:46:50
Postat av: Lidingömamman

Hej Linn,



Jag har tittat överallt på bänken men det står inte vad den heter. Det enda jag kommer ihåg är att den fanns på avdelningen för kontorsmöbler när vi köpte den och att den också fanns i vitt. Kanske har de tagit bort den ur sortimentet?



/Lidingömamman

2011-08-20 @ 16:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0