Styling i badrummet

Vår badrum stambyttes runt 1990 och tyvärr var standarden inte vad den är idag och därför har vi rosa plastmatta och vitt kakel med en rosa bård. Inte alltför snyggt om jag får säga det själv. Dessvärre är det inte läge att renovera badrummet då vi kommer att lägga pengar på ett nytt kök där vi måste både riva en vägg och bygga upp en ny. Som sagt, det kommer att kosta en del pengar. Frågan är då om det går att göra någonting åt badrummet så länge. Jag får inte till den där mysiga stämningen när jag glider ner i badkaret och vill koppla av ett tag. Mina funderingar är nu att köpa någon form av kakeldekor för att få bort den rosa bården och även köpa en trätrall till badrumsgolvet. En sida där det finns massor med kakdeldekor är Kungsholmens färgbutiks hemsida. Där är det bara att välja och vraka. Här är några av de varianter jag funderar på.

Kakeldekor Kakeldekor Kakeldekor

Foto: Favoritsaker.se

När Äntligen hemma på TV4 har stylat om hem har de lagt in en trätrall i badrummet. Jag för min egen del har inte varit så sugen på det tidigare då jag tycker att det borde samlas massor med damm och smuts under trallen. Men nu känner jag att jag måste få till en förändring och en trall får det nog bli. När den väl är utsågad borde det inte vara så svårt att ta bort den någon gång om året för att rengöra ordentligt. På TV4:s hemsida har de tipsat om en trall i Teak eller Ek som heter Deltaplattan. Den finns att köpa på K-rauta och är 30 x 30 cm.

Jag återkommer med lite bilder från badrummet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0