Till våra övervintrande fåglar

Varför inte se till att våra övervintrande fåglar får sin mat med lite stil. Det finns massor med fina mathållare att köpa. Trist att jag själv inte har någon tomt att sätta alla dessa kreationer på men min mamma och pappa har fåglar så att det räcker och blir över. Å andra sidan bor de ganska långt norrut vilket gör att fåglarna där behöver all mat de kan få. Mamma snålar inte på maten och det märks, alla fåglar i byn har parkerat på deras tomt över vintern.

Fågelmatare från Menu. Den består av ett gummisnöre som har glastyngder i varje ände. På själva snöret finns spetsar som gör det lätt att trä snöret igenom talgbollar, äpplen och annat smaskigt.

Fågelmatare från Menu Fågelmatare från Menu

Foton: designonline.se

Jag tror inte ni har undgått att se att jag verkligen tycker om allt av märket Eva Solo. Deras fågelmatare är så snygga.

Fågelmatare från Eva Solo Fågelmatare från Eva Solo

Foton: danskdesign.nu

Varför inte ha en rolig hink att förvara fågelfrö i som även har en spade för påfyllning inbyggd i locket.

Hink för fågelfrön med spade i locket Hink för fågelfrön med spade i locket

Foton: cosas.se

Kommentarer
Postat av: Zandra

Hinken med spaden skulle vara perfekt men hittade inte den på sidan. :( Vet du någon annan sida som har något liknande?

2009-03-11 @ 12:53:27
URL: http://xadra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0